خیریه مردمی عطر یاس نبوی

برگزاری دوره آموزشی مشاوره فرزندپروری

برگزاری دوره آموزشی مشاوره فرزندپروری ویژه مشاوران و روانشناسان به میزبانی موسسه خیریه عطر یاس نبوی.

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه عطر یاس نبوی اولین جلسه آموزشی این دوره مورخ ۹۷/۱۲/۸ روز چهارشنبه با حضور معاونت محترم امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان فارس سر کار خانم فروتن و کارشناسان واحد امور شبه خانواده سازمان بهزیستی استان فارس سرکار خانم‌خسروی و سرکار خانم باباجانیان و بهزیستی شهرستان سرکار خانم نوروزی به میزبانی موسسه خیریه عطریاس نبوی در سالن مرکز همایشهای علمی _کاربردی بهزیستی شیراز برگزار گردید.

در ابتدای همایش آیاتی چند از کلام وحی قرائت شد و بعد از آن سرود ملی کشودمان طنین انداز شد.

بعد از آن سخنران جلسه سرکار خانم فروتن، معاونت محترم بزیستی استان ضمن خوشامدگویی به معاونت محترم امور اجتماعی بهزیستی استان فارس که قبول زحمت نمودند در این دوره شرف حضور داشتند.

این دوره آموزشی با حضور کلیه مشاوران و روانشناسان مشاوره فرزندپروری از استانهای فارس، بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد برگزار گردید که اهداف از برگزاری این دوره به این شرح می باشد:

  • ارزیابی فرایند فرزندپذیری.
  • ارزیابی سلامت روان و رابطه زوجی.
  • ارزیابی آمادگیهای انگیزشی و انتظاری لازم برای فرزندپذیری.
  • ارزیابی و مشاوره در زمینه آگاهی زوجین نسبت به مشکلات احتمالی فرزندخوانده ها.
  • ارزیابی ویژگیهای ژنتیکی و سرشتی نامعلوم فرزندخوانده ها و شیوه های مدیریت آنها.

در ادامه سرکار خانم فروتن ضمن تشکر از همه عوامل و دست اندرکاران در برگزاری چنین دوره ها و جلساتی از مجموعه خیریه عطر یاس نبوی که همه جانبه مثل سالها و دوره های گذشته همگام با برنامه های دفتر امور شبه خانواده بهزیستی استان همکاری داشته اند و در برگزاری این دوره آموزشی مجددا اهتمام ورزیده اند تقدیر و تشکر نمودند.

پس از ذکر مقدمات دوره و اهداف آن ، معاونت محترم سرکار خانم فروتن به همه عزیزانی که در این دوره شرف حضور داشتند تشکر کرده و خاطرنشان کردند که هدف اصلی از برگزاری چنین دوره هایی ارتقای کیفیت آموزشی سازمانها و مراکز جهت رسیدگی به کودکان آسیب دیده می باشد که به لطف خدا همه و همه مرهون زحمات و تلاشهای بی وقفه مسولین توانمند بهزیستی استان و سایر موسسات و نهادهای مربوطه می باشد.

سخنران و مدرس اصلی دوره سرکار خانم لبیب بودند که به بیان مطالب و سرفصلهای آموزشی دوره پرداختند. البته قبل از آن با طرح ۱۰ سوال یک پیش آزمون در خصوص مشاوره فرزندپذیری از حضار گرفته شد.

در سکشن بعدی دوره، اعضای حاضر در دوره به گروههای ۵ نفره تقسیم شدند و با طرح سوالهایی و ارائه کار گروهی با اهداف مشخص به جمع بندی رسیدند و در این باره به بحث و گفتگو پرداخنتد.
و در این مرحله سرپرست هرگروه به ارائه و توصیف فعالیت گروهی خود پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار و اطلاعیه ها