خیریه مردمی عطر یاس نبوی

برگزاری دوره آموزشی مداخلات در آزار جنسی کودکان

برگزاری دوره آموزشی مداخلات در آزار جنسی کودکان به میزبانی موسسه خیریه عطریاس نبوی.

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه عطریاس نبوی اولین جلسه آموزشی مداخلات در آزار جنسی کودکان امروز مورخ ۹۷/۰۸/۲۶ با حضور مدیریت محترم بهزیستی شیراز، جناب آقای آزرمی، معاونت محترم امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان فارس، سرکار خانم فروتن و مدیران مجموعه شبه خانواده سازمان بهزیستی استان، سرکار خانم خسروی و سرکار خانم باباجانیان به میزبانی موسسه خیریه عطریاس نبوی در سالن مرکز همایش های علمی کاربردی بهزیستی شیراز برگزار گردید. این جلسه آموزشی با حضور کلیه مدیران و مشاوران پرورشگاه های استان فارس آغاز گردید.
در این دوره از همایش ها؛ عباس عسکری، مدیر خیریه عطریاس نبوی به همراه پرسنل توانمند این مجموعه جهت هماهنگی در برگزای این مراسم حضور داشتند.
در ابتدا با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود ملی جلسه آغاز گردید.

با آغاز مراسم، سخنران جلسه ضمن خوشآمدگویی به مدیریت محترم بهزیستی شهرستان شیراز و معاونت محترم امور اجتماعی بهزیستی استان فارس که قبول زحمت فرمودند و در این دوره حاضر شدند، تشکر ویژه نمود. سخنران این دوره آموزشی با ذکر بیاناتی چند در خصوص متحوای آموزشی، مطالبی را عنوان نمود.

پس از ذکر مقدمات دوره، جناب آقای آزرمی، مدیریت محترم بهزیستی شهرستان شیراز ضمن خوشآمدگویی به همه عزیزانی که قبول زحمت فرمودند و در این دوره حاضر شدند، خاطر نشان کرد؛ یقینا هدف از برگزاری چنین دوره هایی ارتقاء کیفیت آموزشی سازمانهای خصوصی در امور رسیدگی به کودکان آسیب دیده می باشد که به لطف خدا همه و همه مرهون زحمات و تلاش های بی وقفه مسئولین توانمند بهزیستی استان و سایر موسسات و نهادهای وابسته به این ارگان می باشد.

در ادامه این بیانات جناب آقای آزرمی؛ سرکار خانم فروتن، معاونت محترم امور اجتماعی بهزیستی استان فارس نیز ضمن تشکر از همه عوامل و دست اندرکاران در برگزاری چنین جلساتی از مجموعه خیریه عطریاس نبوی که همه جانبه همانند سالهای گذشته، همگام با برنامه های دفتر امور شبه خانواده بهزیستی همکاری داشته اند و در برگزاری این دوره آموزشی مجدانه اهتمام ورزیده اند، تقدیر و تشکر نمود.

شروع جلسه آموزشی با شروع بیانات جناب آقای دکتر مجدزاده، عضو محترم هیات علمی دانشگاه شیراز آغاز گردید.
در ابتدای این جلسه با طرح ۵ پیش سوال در خصوص اختلالات جنسی کودکان از حضار شرکت کننده در این دوره که همگی از مدیران آموزشی مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست در نقاط مختلف استان فارس بودند، آزمون مختصری گرفته شد.
در ادامه به بحث و گفتگو در باب انواع اختلالات جنسی و نحوه ارزیابی کودکان آزار دیده جنسی و مشکلات موجود در نحوه برخورد با این معضل فراگیر در جامعه کنونی پرداخته شد.

سکشن دوم کلاس با تجمع افراد در سالن گردهمایی آغاز گردید. در این مرحله از آموزش جناب آقای دکتر مجدزاده به بیان مسائل مختلف آزار جنسی، اصول و مبانی مراقبت و کنترل کودک آزاری جنسی مطالبی را در قالب فایل های آموزشی ارائه کردند.
در سکشن سوم این دوره آموزشی، به جمع بندی در خصوص شیوه برخورد با تعارضات جنسی پرداخته شد و مجددا ۵ سوال مطرح شده در ابتدای جلسه به حضار شرکت کننده در دوره داده شد تا مجددا آنچه را که از این دوره آموزشی فراگرفته اند، مجددا پاسخ دهند تا از این طریق میزان فراگیری افراد شرکت کننده در این مراسم با اصول یادگیری تطبیق داده شود.
لازم به ذکر است دوره اول این آموزش ها تا فردا مورخ ۹۷/۰۸/۲۷ در سالن سالن مرکزی همایش های علمی کاربردی بهزیستی شیراز ادامه خواهد داشت.
دوره دوم این آموزش ها نیز در تاریخ های ۹۷/۰۸/۳۰ و ۹۷/۰۹/۰۱ پیرو ادامه بررسی های اختلالات جنسی در کودکان برگزار خواهد گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار و اطلاعیه ها