خیریه مردمی عطر یاس نبوی

یازدهم شعبان، ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان مبارک

 

یازدهم شعبان، ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان

بطور کلی ماه شعبان ایام شادی و سرور اهل بیت پیامبر خاتم اسلام، حضرت محمد مصطفی سلام الله علیها می باشد. در این میان یازدهم شعبان نیز ولادت گل هاشمی، جوان کربلا، حضرت علی اکبر(ع)، زیباترین گل باغ حسین (ع) و یادگار حضرت علی (ع) می باشد.

ولادت سراسر نور حضرت علی اکبر (ع) کسی که جزء شبیه ترین انسان ها از جهت سیرت و خلق و خوی و صباحت رخسار به پیامبر پر خیر و برکت اسلام ، حضرت محمد مصطفی (ص) بود و در شجاعت و رزمندگی از جدش حضرت علی ابن ابی طالب (ع) همه محاسن و کمالات را به ارث برده بود را خدمت شما همراهان همیشگی عطریاس نبوی تبریک و تهنیت عرض می نمائیم. این اعیاد همه و همه بهانه ای است که این حضرت را بیشتر بشناسیم و دمی با جوانان مخلص اهلبیت بنشینیم و با آنها همدل و همراه شویم .
در اینجا شایسته است که داستان کوتاه و مختصری را در باب این حضرت نقل کنیم :

نقل است که روزی حضرت علی اکبر(ع) به نزد والی مدینه رفته و از طرف پدر بزرگوارشان پیغامی را خطاب به او می برد، در آخر والی مدینه از علی اکبر سؤال کرد نام تو چیست؟ فرمود: علی، سئوال نمود نام برادرت؟ فرمود: علی، آن شخص عصبانی شد و چند بار گفت: علی، علی، علی، «ما یُریدُ اَبُوک؟؛ پدرت چه می خواهد، همه اش نام فرزندان را علی می گذارد. این پیغام را علی اکبر(ع) نزد اباعبدالله الحسین(ع) برد، ایشان فرمود: والله اگر پروردگار ده ها فرزند پسر به من عنایت کند نام همه آنها را علی می گذارم و اگر ده ها فرزند دختر به من عطا نماید، نام همه آنها را نیز فاطمه می گذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار و اطلاعیه ها