خیریه مردمی عطر یاس نبوی

انجام آزمایشات مکانیک خاک زمین مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست عطریاس نبوی در شیراز

به گزارش مدیر پروژه موسسه عطریاس نبوی اولین مرحله از عملیات عمرانی احداث مرکز  نگهداری از کودکان بی سرپرست درشیراز با موفقیت انجام شد.
در این عملیات که جهت تعیین نوع خاک قطعه  و مقاومت زمین   مرکز نگهداری عطریاس نبوی صورت پذیرفت تیم دستگاه حفاری به مدت ۴ روز با انجام عملیات صحرایی لایه های مختلف خاک را توسط دستگاه گمانه زن بیرون آوردند.

انجام آزمایش مکانیک خاک زمین موسسه عطریاس نبوی
انجام آزمایش مکانیک خاک زمین پرورشگاه عطریاس نبوی

در این آزمایش که با هدف تعیین مشخصات خاک جهت مدلسازی نقشه سازه فونداسیون صورت می‏پذیرد، با حفر دو عدد گمانه به عمق ۱۸ متر با فواصل مختلف بصورت قطری در نقاطی زیر فونداسیون، لایه های مختلف زمین شناختی توسط دستگاه حفار بیرون آورده شد، که نمونه های برداشت شدده در اعماق مختلف جهت انجام آزمایشات گوناگونی از قبیل تحکیم، مقاومت فشاری، برش خاک و … به آزمایشگاه ژئوتکنیک انتقال یافت.

انجام آزمایش مکانیک خاک زمین پرورشگاه عطریاس نبوی

وی افزود ضمن اینکه عمق گود برداری مورد نیاز در این پروژه  به ۸ متر می‏رسد و با توجه به نوع خاک منطقه گلدشت حافظ که از عملیات حفاری برداشت شد به احتمال زیاد بایستی طرح تثبیت گود و بهسازی خاک قبل از اجرای بتن مگر فونداسیون توسط مشاور ژئوتکنیک پروژه داده شود.
عسکری  خاطرنشان کرد: از آنجاییکه طی انجام این عملیات صحرایی در عمق ۶ متر به پایین به لایه های مارن برخورد کردیم، احتمال آن می رود که لایه های زیر فونداسیون همگی از جنس رس بوده، از این روی هزینه اجرایی فونداسیون به مراتب بالاتر خواهد رفت.

با توجه با اینکه نقشه های طراحی در معاونت فنی و شهرسازی شهرداری شیراز در حال تائید شدن می باشد امید آن را داریم که در ماه های آتی با تایید کامل کلیه نفشه ها طراحی و اخذ هر چه سریع تر پروانه ساخت، عملیات خاک برداری پروژه را شروع نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار و اطلاعیه ها