خیریه مردمی عطر یاس نبوی

مراسم عزاداری دهه اول محرم ، هر شب در هیئت مذهبی موسسه خیریه عطر یاس نبوی در خیابان خلبانان شیراز برگزار شد.

حجت الاسلام مهرابی معاون سازمان تبلیغات فارس
در مراسم عزاداری دهه اول محرم که از شب اول محرم به مدت ده شب برگزار شد ، سخنران جلسه حجت الاسلام والمسلمین مهرابی معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس شرکت کنندگان در این آئین را بافلسفه قیام , آشنا کرد.
این استاد حوزه و دانشگاه در سخنان خود به فضیلت عزاداری برای امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت : حضور در مراسم عزای سید و سالار شهیدان و گریه برای این حضرت سعادت و توفیق الهی است.
همچنین در این ۱۰ شب ، عزاداران با صدای گرم مداح اهلبیت (ع)حجت الاسلام شیخ مهدی آدینه معان تبلیغ و آموزشهای کاربردی مدارس علمیه شیراز به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

در این ده شب مراسم عزاداری با نواختن سنج و دمام و شیپور عزای سالار شهیدان به مدت نیم ساعت آغاز می شد و پس از آن این مراسم با سخنرانی ۲۰ دقیقه ای حجت الاسلام مهرابی ادامه پیدا می کرد و پس از آن مراسم سینه زنی و مرثیه خوانی برگزار می شد و نهایتا با اطعام عزاداران بر سفره با برکت امام حسین(ع) به پایان می رسید.

1 (1) 1 (2) 1 (5)

1 (6)

لازم به ذکر است که همزمان با شب هفتم محرم که به نام حضرت قاسم (ع) نام گذاری شده است مراسم ویژه آن حضرت توسط خواهران هیئت خیریه یاس نبوی برگزار شد.

1 (12)

گفتنی مراسم عزاداری در شب تاسوعا حسینی در هیئت مذهبی خیریه عطر یاس نبوی با نوای مداح اهلبیت محمد مهدی مظهری به یاد ساقی دشت کربلا امام حسین (ع) برگزار شد و پس از آن حجت الاسلام آدینه مرثیه خوانی نمودند .

1 (7) 1 (8) 1 (10)
لازم به ذکر است که مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران وفادارش تا پایان دهه اول محرم هر شب در تکیه هیئت مذهبی خیریه عطر یاس نبوی از ساعت ۱۹ الی ۲۱ با حضور برادران و خواهران مومن و وفادار به خاندان عصمت و طهارت در کنار کودکان پرورشگاه عطر یاس نبوی برگزار شد.

 در این شبها برخی از مسئولین استانی و شهرستان شیراز نیز از جمله دکتر قادری نماینده مردم شیراز ، مهندس آزادی مدیرکل امور روستایی استانداری فارس ، مهندس عرب عضو شورای اسلامی شهر شیراز همراه با دیگر عزاداران در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان شرکت کردند.

1 (9)

هم وطنان عزیز می توانند تذورات خود مربوط به ماه های محرم و صفر را به دفتر خیریه یاس نیوی واقع در معالی آباد ابتدای خیابان خلبانان تحویل دهند. و یا جهت اطلاع بیشتر با شماره تلفن ۳۶۳۵۲۶۳۱ – ۰۷۱ تماس حاصل فرمایند.

0 (1) 0 (2) 0 (3) 0 (4)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار و اطلاعیه ها