به گزارش روابط عمومی مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست عطر یاس نبوی،  عباس عسکری مدیر عامل مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست عطر یاس نبوی و عضو هیئت رئیسه کانون شبه خانواده کل کشور در نشست هم اندیشی نمایندگان مراکز شبه خانواده بهزیستی کشور با معاون وزیر و سرپرست سازمان بهزیستی کشور  ، با معرفی خدمات تخصصی مراکز نگهداری شبانه روزی و اهداف تعیین شده، به نکات کلیدی و تخصصی خدمات اشاره کرد و نگاه جدید به آموزش های به روز و کاربردی را کلید موفقیت مراکز دانست .

عسکری  به عنوان عضو هیئت رئیسه  مدیره کانون شبه خانواده کل کشور سخن گفت : حمایت های ویژه ، و پیگیری مستمر در خصوص توانمندی کودکان بعد از ترخیص را به عنوان نکات کلیدی طلایی برای توانمندی فرزندان بعد از ترخیص برشمرد.

وی با اشاره به بکاری نیروهای تخصصی در مراکز شبه خانواده توجه به امنیت شغلی نیروهای شاغل در مراکز گفت : قطعا بوجود آمدن امنیت شغلی  در مراکز شبانه روزی به کیفی شدن آموزش ها و توانمندی مراکز کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود:  حرفه آموزی در مراکز و حرکت به سوی علمی و فنی شدن شدن آموزش ها به توانمندی کودکان کمک بسزایی خواهد کرد و راه برون رفت صرفا نگهداری فرزندان آموزش  مهارت زندگی و علمی خواهد بود .

عسکری گفت: ضمن تقدیر از زحمات  دکتر احمد خاکی مدیر عامل توانمند  کانون حمایت از مراکز شبه خانواده کشور ، این کانون   در سال ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است که ۶۱۴ مرکز و شیرخوارگاه، ۴۱۴ مؤسسه خیریه و حمایت از ۱۰هزار فرزند در این مراکز نگهداری را بر عهده دارد.

او گفت : مراکز شبه خانواده ، بازوان توانمند سازمان بهزیستی جهت پرورش کودکان توانمند و قوی هستند .

عسکری با اشاره به راه اندازی صندوق رفاه کارکنان مراکز شبه خانواده کشور این امر را یکی از نکات کلیدی جهت حمایت از مراکز و پرسنل خواند و حمایت سرپرست سازمان بهزیستی از مراکز موفق شبه خانواده را امید بخش و اثرگذار دانست.

دکتر سید جواد حسینی معاون وزیر و سرپرست سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه بهزیستی در خط مقدم کمک به محرومین، کنترل آسیب های اجتماعی و آسیب دیدگان اجتماعی قرار دارد، گفت: موضوع آسیب های اجتماعی آنقدر مهم است که بحث کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
وی با بیان اینکه هر ایده ای باشد با کمک مردم و خیرین قابل اجرا است، بیان داشت: سازمانی که در عمل می تواند منشاء اثر باشد و یک کار عملی انجام دهد سازمان بهزیستی است.
وی با اشاره به اینکه دولت هایی که خیلی بزرگ شدند به مقصود خود که همانا ارائه خدمات مناسب به مردم است موفق نبودند، گفت: تجربه نشان داده است که « کوچک زیباست و بزرگ زیباتر» است، یعنی هر چه دولت ها کوچک، و قدرت مردم تشکل یافته بزرگتر باشد خدمات بهتری به جامعه ارائه می شود.

حسینی گفت: نگاه ما در نظام تصمیم گیری سازمان بهزیستی نظامی دانش بنیان، مشارکت محور، تجربه گرا، خانواده کانون و احیاءکننده هویت محله محور است.
وی با بیان اینکه با بهره گیری از تجربه گرایی، تصمیمات باید دانش بنیان باشد و از تجربیات صاحبنظران استفاده شود، گفت: دنیا به این نتیجه رسیده است توانمندسازی، توانبخشی و … در سلامت اجتماعی خانواده محورانه است
حسینی با اشاره به تشکیل اتاق فکر و شورای راهبری سازمان بهزیستی کشور گفت: در این شورا از نظرات صاحبنظران کشور، مدیران خوشنام، مؤسسات مردمی بهره گیری خواهد شد.
حسینی گفت: همه جامعه خصوصاً دستگاه ها، بنیادها و نهادها در عرصه عمومی و دانشگاهیان و متخصصان را در مشارکت هایمان سهیم خواهیم کرد و در تصمیم گیری، اجرا و نظارت و بهره برداری از توان مردمی بهره خواهیم برد. شارکت هایمان سهیم کنیم.
وی در ادامه گفت: نظام تصمیم گیری محله گرا و اصلاح کننده محله یکی از مهمترین نهادهای جامعه ایرانی احیا می شود .بنیادهای خیریه، مدارس، سرای محله، خانه بهداشت و … امکان فعالیت ها در محله توسط مردم را ایجاد می کنند که از ۱۵۰ فعالیت بهزیستی ۴۰ فعالیت آن درحال حاضر قابل واگذاری به مردم و خیرین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار و اطلاعیه ها