خیریه مردمی عطر یاس نبوی

آموزش جنسی کودکان متناسب با فرهنگ ایرانی
متاسفانه باتوجه به شیوع کودک آزاری به عنوان یک آسیب اجتماعی خاموش در جامعه ی ما و سوال های مکرر والدین  در مورد اینکه چگونه می توان آموزش جنسی متناسبی با فرهنگ ایرانی- اسلامی برای کودکان خود داشته باشیم تا در معرض چنین خطراتی قرار نگیرند،
مجموعه عطر یاس خود را موظف دانسته تا درباره این معضل و نحوه پیشگیری از آن آموزش هایی را ارائه دهد.
پژوهش های بسیاری نشان می دهد :
«تعرض جنسی به کودکان نابالغ عموما از سوی دو قسم از افراد  شکل می گیرد: افراد مبتلا به پِدوفیلیا و متعرضان جنسی غیر پدوفیلیک.
  • افراد مبتلا به پدوفیلیا، تمایل به رابطه جنسی با کودکان “نابالغ” دارند.  علاوه بر این پژوهش ها نشان می دهد پدوفیلیا در آقایون خیلی شایع تره اما به این معنا نیست که در خانم ها وجود نداره. علاوه بر افراد مبتلا به پدوفیلیا،
  • افراد دیگه ای هم در جامعه وجود دارند که به خاطر تمایلات جنسی شدیدهمراه با انزوا و دوری از جنس مخالف، بیماری های روانی و یا سومصرف الکل و مواد، کودکان رو مورد تعرض قرار می دهند.

 والدین محترم تاکید می کنم  حتما آگاه باشید که هرکسی، چه مرد و چه زن، با هر نژاد، باور مذهبی و هر جایگاه اجتماعی و شغلی، می تونه برای فرزندان شما آسیب جنسی ایجاد کنه به طوری که شما هیچ وقت نمی توانید از روی ظاهر افراد قضاوت کنید.

پژوهش ها نشان می دهد سی درصد از بچه ها، توسط اعضای خانواده و فامیل نزدیک، شصت درصد توسط دوستان و آشنایان (مثل معلم، سرایدار، همسایه، پرستار و راننده) و ده درصد مابقی توسط افراد کاملا غریبه و ناشناس در موقعیت هایی که تنها هستند

و هیچگونه مراقب نظارتی حضور نداره مورد سواستفاده جنسی قرار می گیرند. 

✴نکات آموزشی که والدین باید به فرزندان خود بیاموزند:
١)✅ به فرزندتون از سه سالگی به بعد، صراحتا یاد بدین که فقط خودش صاحب بدنشه و هیچ کسی حق نداره نواحی خصوصی بدنش (باسن، لب ها و سینه ها) رو لمس کنه. 
٢)✅  والدین محترم حتما “سه نوع لمس”  را به فرزندان خود یاد بدهید: لمس خوب، لمس بد و لمس خصوصی.
  • لمس “خوب” یعنی زدن به شونه ها به معنی تحسین، زدن دو دست بهم
  • لمس “بد” یعنی پرخاشگری و کتک زدن مثل لگد یا مشت زدن؛
  • لمس “خصوصی” هم شامل نواحی از بدن می شود که هیچ کسی به جز  خود کودک و در مواقع خاص پزشک، شخص دیگری حق ندارد نواحی مذکور را لمس کند.

 

٣✅در مورد مفهوم رازداری به کودکان خود حتما آموزش دهید به عبارتی رازداری، مهمترین تاکتیک افراد متعرض جنسی برای سو استفاده از کودکان شما هست. 
به کودکان خود در مورد راز “خوب” و راز “بد” آموزش بدهید.
به فرزند خود بگویید که هر رازی که آن ها را مضطرب، نگران یا ناراحت می کند راز خوبی نیست و بهتره با شما درمیون  بذاره.
۴✅) هرگز از کنار صحبتهای فرزند خود در این خصوص نگذرید و نگید که لابد خیالاتی شده یا در خواب دیده یا تحت تاثیر محرکی قرار گرفته است.
لازمه بسیار مهربانانه با فرزندتون صحبت کنید، ازش بخواهید تا هر رفتاری که بیرون از محیط خانواده ناخوشایندش بوده رو با شما درمیون بگذارد.
۵)✅ سعی کنید اصول جرات ورزی رو در قالب بازی با فرزندان خود تمرین کنید  به نحوی که او یاد بگیره از خودش دفاع کنه و بلند “نه” بگه، بلند داد بزنه و فرار کنه.
۶) ✅علاوه بر موارد فوق به فرزندان خود آموزش بدهید از کسی که نمی شناسد هدیه یا خوراکی قبول نکنه،
حتما تاکید کنید دعوت رفتن به جایی رو بدون هماهنگی با شما نپذیره، و در صورت سماجت فرد  بزرگسالی برای دعوت به همراهی با او بلند فریاد بزنه و خودش رو به یه آدم  ایمن،
مثلا یه خانم تو خیابون، برسونه و از او بخواهدکه به شما زنگ بزنه.»

📍دارای دومرکز نگهداری شبانه روزی از کودکان بی سرپرست می باشد

✅خانه نونهالان و نوباوگان(۶_۳) سال
✅خانه کودک و نوجوان
(کودکان ۱۲_۶) سال

📍تعداد ۲۰۰۰ خانواده بی سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش

لازم به ذکر است خیرین عزیز گرانقدر میتوانند با مراجعه حضوری به دفتر مرکزی خیریه عطر یاس نبوی شیراز واقع در معالی آباد خیابان خلبانان کمک های نقدی و غیرنقدی خود را تحویل دهند و همچنین در صورت تمایل اگر قصد کمک و سرپرستی کودکان خاص خیریه عطر یاس را دارند نیز با مراجعه به دفتر خیریه در اینگونه فعالیتها شریک شوند. منتظر قدوم سبزتان در کنار خود هستیم .

هم اکنون میتوانید از طریق این درگاه به کودکان بی سرپرست خیریه کمک نمایید

پرداخت آنلاین

آدرس اینستای خیریه:

اینستاگرام عطریاس نبوی

تلفن روابط عمومی:

۰۹۱۷۷۱۱۳۰۶۲

 

📲۰۹۱۷۷۱۱۳۰۶۲

📞۰۷۱۳۶۳۵۲۶۳۱

🏡شیراز ،معالی آباد ،خیابان خلبانان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار و اطلاعیه ها