خیریه مردمی عطر یاس نبوی

در پیام فاطمه عسکری رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه مردمی عطر یاس نبوی به مناسبت روز معلم آمده است:

زیبایی و شکوه انسانیت آنگونه که زیبنده خلقت ارزشمند او و ترجمان عینی احسن الخالقین است، آنگاه به منصه ظهور می‌نشیند که آدمی ندای وجدان و فطرت الهی را دریابد و با تمام وجود خود را وقف خدمت به آنان کند و چه وصف ناپذیر است آن ‌هنگام که انسان افزون بر سعادت دنیوی و اخروی, از دعای خیر بندگان حضرت حق تعالی بهره مند باشد.
سالروز پاسداشت یاد وخاطره استاد شهید مرتضی مطهری، فرصت مغتنمی است برای تجلیل از مقام والای معلم، بی شک همه افراد که اکنون به رتبه و جایگاهی رسیده‌اند، رشد و تعالی خود را مدیون معلمان و مربیان می‌دانند.
برای آموزش کودکان بی سرپرست معمولا باید آنها را بر مبنای تفاوت‌های ارتباطی، حسی، رفتاری و جسمانی طبقه‌بندی کرد و بر اساس آن برنامه‌ریزی آموزشی را انجام داد و این مساله‌ به مراتب سختی کار معلمان با آموزش خاص را دشوار می‌سازد. چرا که آموزش به این افراد در مقایسه با همسالان آنها سخت‌تر است.
برای معلّمی دانش‌آموزان بی سرپرست ؛ باید عاشقی صبور، مهربان، خلاق، مدیر و همواره دانشجو بود که اگر با عشق همراه نباشد طاقت فرساست. این معلم باید رفتارهای غیر متعارف بچه‌ها را تحمل کرده و صبور باشد.

چه نیکو گفت؛ “جبران خلیل جبران” کار با عشق آنست که هر چیز را با نَفَس خویش جان دهی و بدانی که تمام پاکان و قدیسان عالم در کار تو می‌نگرند.
هفته معلم فرصت و بهانه مناسبی است برای گرامی‌داشت زحمات این عزیزان، که با مسئولیت‌پذیری اجتماعی در صدد اجرای سهم و نقش خود بیش از آنچه که هست؛ برآمده‌اند.
اینجانب، ضمن گرامی‌داشت مقام شامخ معلم، این روز را به تمامی معلمان بویژه مربیان و مراقبین مجموعه عطر یاس نبوی تبریک و از درگاه یکتای بی همتا برای ایشان توفیق و سلامتی مسئلت دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار و اطلاعیه ها