خیریه مردمی عطر یاس نبوی

سرپرست فرمانداری شیراز چهارشنبه در آستانه ۱۶ مهرماه که در ایران با نام روز جهانی کودک شناخته شده است، به یک پرورشگاه خیریه در این شهر رفت، آنجا که کودکانی محروم از نعمت پدر و مادر نگهداری می شوند.

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه عطر یاس نبوی ، خبرگزاری جمهوری اسلامی در خصوص این بازدید نوشت : این پرورشگاه خیریه در خانه ای ویلایی در خیابان معالی آباد شیراز و نزدیک به باغ های قصردشت واقع شده است، هنگامی که به این پرورشگاه وارد می شوید، کودکانی معصوم جلو می آیند و بی ریا سلام می کنند.
اینجا محل زندگی ۱۲ کودک بی سرپرست است که با آغوش گرم و با وجود دست های خالی، سبد سبد مهربانی شان را نثارت می کنند.
برخی از این پسربچه ها پیش دبستانی می روند و برخی دیگر دبستان.
شنیده اند امروز (چهارشنبه) مقام مسوولی می آید و به آنان گفته شده، فرماندار و می پرسند: فرماندار کیست؟
مردی متبسم از اعضای هیات مدیره خیریه پاسخ می دهد: آقای فرماندار رییس همه اداره هاست.
چشم های بچه ها به در دوخته شده است تا برای نخستین بار و پس از سه سال که از فعالیت این پرورشگاه سپری می شود، یک مقام مسوول به آن گام نهد و دست نوازشی بر سر کودکان بکشد.
لحظه موعود فرا می رسد و بچه ها که ‘حیدر عالیشوندی’ سرپرست فرمانداری شیراز را می بینند، سلام می کنند و یکی از آنها شعری می خواند.
کودکند و کوچک اما مثل مردان بزرگ می آیند با سرپرست فرمانداری شهرستانشان دست می دهند.
درادامه این عباس عسگری مدیرعامل خیریه عطر یاس نبوی است که توضیح می دهد:این اتاق ها محل استراحت بچه هاست.
نظم و ترتیب اتاق ها مثال زدنی است. مدیر خیریه می گوید: بچه ها وقتی از خواب بیدار می شوند، سریع و به صورت خودکار تخت و وسایل خود را مرتب می کنند.
عسگری افزود: پیش از این ۲۰ کودک بی سرپرست در این پرورشگاه نگهداری می شدند و با اقدام برخی خانواده ها برای به سرپرستی گرفتن شماری از آنها، هم اینک ۱۲ کودک اینجا اقامت دارند و برای آنها سرویس مدرسه گرفته شده تا هر روز در کلاس درس شرکت کنند و برگردند.
وی ادامه داد: هزینه های پنج کودک دیگر نیزاز سوی خیریه تامین شده و آنها نزد بستگان درجه دو خود نگهداری می شوند.
مدیر خیریه گفت: این پرورشگاه یک آشپز، یک مدیر فنی و پنج نفر روان شناس در حوزه های بالینی، عمومی، خانواده، کودک و علوم تربیتی دارد که به صورت نوبتی به بچه ها خدمات ارایه می کنند.
وی با اشاره به تامین همه هزینه های این خیریه توسط خیرین و حضور چند نفر از پزشکان شهیر شیراز در هیات مدیره این خیریه اظهار کرد: خیریه یاس نبوی، دو هزار نیازمند را زیر پوشش حمایتی خود دارد که شامل یک هزار و ۲۰۰ کودک و ۸۰۰ زن سرطانی و بیماران سخت درمان است.
به گفته عسگری، این خیریه کارگاهی را ایجاد کرده که زنان نیازمند که بتازگی همسر خود را از دست داده اند و یا مبتلا به سرطان و بیماری های سخت درمان و یا دچار معلولیت هستند در آن شاغل شده اند و به تولید لباس مشغول هستند.
حدایق، یکی از اعضای هیات مدیره خیریه یاس نبوی، این پرورشگاه را قطعه ای از بهشت می داند.
او به سرپرست فرمانداری شیراز گفت: بچه های پرورشگاه هرچند از نعمت پدر و مادر محروم هستند اما در خیال و تصور خویش، اسم های خاص برای پدر نادیده خود تعیین می کنند و علاوه بر آن شغل های خاص برای پدرهای خیالی شان در ذهن دارند: یکی می گوید پدر من بازوبند پهلوانی دارد و دیگر می گوید: بابای من رییس جمهور است.
او افزود: روزی یکی از بچه های یتیم این پرورشگاه، پروانه ای را در دست گرفته بود و آرام چیزی را زمزمه می کرد. از او پرسیدیم: چه می گویی؟ و پاسخ شنیدیم: به پروانه چیزی گفتم که برود و به مادرم بگوید.
در ادامه این بازدید، سرپرست فرمانداری شیراز با قدردانی از فعالیت های این خیریه و دیگر فعالیت های نیک اندیشانه مردم گفت: این فرمانداری از هر کمکی که بتواند به فعالیت های عام المنفعه و خیریه دریغ نخواهد کرد و علاوه بر آن، مشوق مردم به نیکوکاری و حمایت از اقدامات خیرین است.
حیدر عالیشوندی با بیان این که کمک به نیازمندان، یتیمان و بی سرپرستان یکی از ویژگی های بارز امام علی (ع) بود، گفت: خیرین از اقدامات نیک اندیشانه خود به دنبال مقام و منصب نیستند و این حرکت خالصانه جای تقدیر دارد.
‘ هرکسی در این خانه کار کرد/ خانه فردای خود آباد کرد’ این بیتی بود که سرپرست فرمانداری شیراز در ادامه خواند و فعالیت های خیرین را ستود.
بازدید از خیریه یاس نبوی دیگر برنامه عالیشوندی در ظهر چهارشنبه بود.
اگرچه بازدید از پرورشگاه خیریه به پایان رسید اما خداحافظی با پویا، سهیل، امیرعلی، امیرحسین، مهدی، ابوالفضل و … سخت و دشوار بود، سخن عضو هیات مدیره خیریه را به یادآوردم و نیک دریافتم که اینجا قطعه ای از بهشت است، باید آن را دریابیم. ک/۴
از : سیداحمد نجفی

photo_2015-10-06_15-20-59

photo_2015-10-06_15-21-08

photo_2015-10-06_15-25-33

photo_2015-10-06_15-26-02

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار و اطلاعیه ها